She is ADILA ...

Monday, December 20, 2010

With Ma Sista again~

:: Alom mengada suruh aku pose cun punyer *nada perasan* ::

Nie ma latest picture, di candid pada 19 Disember baru-baru ini. Masih baru kan~ Sudah agak gemuk laaa.... Sebab time-time cuti ini tiada apa kerjaan yang perlu dibuat. So, duduk di rumah utk membenarkan lemak-lemak utk bekerja keras dgn jayanya kihkihkihkih.... Actually, dulu *masa muda-muda...even skunk pom masih maintain muda hehehehe* aku mempunyai bentuk badan yang ideal taw! 
Tapi dek terkena penangan cuti panjang yang berlaku ketika sedang menanti result SPM...berat badan aku naik berkilo-kilo! Mak aiiiiii .... Bila daa start naik susah gak laaa nak menurunkannya. Liat giler lemak-lemak nie nak kuar dari badan aku. Nampaknya si Lemak ini menyayangi tuan empunya badan lalalalala~
Tapi.... bila bermulanya kuliah, sedikit sebanyak berat badan akan turun!
Maunyer bz laaa bila kelas sudaa bermula, tambah2 bila stay kat kolej, xley nak melantak macam kat umah!
Pokai laaa gamaknyer law masih tidap ada kesedaran diri hihihihi ...
Kat umah xper laaaa, ma beloved mum akan masak sesedapnya utk anak2 nyer seramai 4 orang+ si Yaya tu *anak mak aku mengasuh/ kire macam anak angkat family aku laaa*
Keje seharian di rumah bermain di rumah dengan Yaya sambil melayani Fesbuk! Kadang-kadang bila selalu aje layan Fesbuk nie, borim jugak laaa... Kadang-kadang sengaja jer p jalan-jalan. Hadap sangat laaa tengok rumah nie. Nanti bila daa start kuliah, home sweet home laaa plak *miss ma house der*
Sementara duduk diam di rumah ini, banyak laaa plak invitation sampai. The latest one aku pergi kat umah member kakak aku, Uyu *Tuan Nurul Hidayah*. Jauh taw x umah dye! Kat Pengkalan Kubor...hehehehe
Selama aku stay kat bumi Kelantan nie, boleh bilang baper kali jer sampai kat ceruk sana. Betapa x sukanya kami berjalan ke area sana. Biasa kami akan berjalan kat KB, sebab area KB laa terletaknya tempat-tempat yang kami sekeluarga suka shopping. Bila orang luar datang Kelantan, tempat yang wajib diorang pegi sudaa tentunya Pengkalan Kubor, Rantau Panjang dan area Wakaf Che Yeh~
Best taw area2 tu. Kepada orang-orang luar, bila datang Kelate jangan lupa singgah taw, nanti rugi giler~
Kami *aku & ma sista* memulakan perjalanan nak ke rumah member dia tu kul 12. Tetiba naik jer kereta, 1 bunyi benda asing kedengaran!
Terkejut + takut jugak laaa kan...
Lastly, upernya aku taw, batang ekzos car aku tu patah!
So, mencari laaa kami kedai utk membaikinya~
Mujur jumpa taw x!
X lama sangat laaa tukar ekzos nie, around 20 minutes jer...


:: Kami sempat posing dalam kedai uncle yang tukar ekzos kami tu ::


:: Ma car hehehehe.... bukan laaa kereta abah aku jugak nie,
si Merah yang menawan hati ::


:: Ini laaa rupa batang ekzos kereta aku, teruk bukan ::


:: Ini lagi.... banyak dapat explaination dari uncle tu.
Sebab kami Buta tentang kereta ::


Bila siap jer kereta kami, cepat-cepat aku drive cos perjalanan jauh ag. Dah tu plak aku janji dengan orang. Lagi laaa kena awal.Takut jugak laaa jalan sesak....Alom menyerahkan tugas utk drive kepada aku yang sememangnya lebih handal daripadanya hehehehe
Sudah sejam lebih drive, sampai laaa kami kat umah mak angkat ma sista *umah kak Jo*...
Kak Jo nak join sama laaa kat majlis tu. Dari umah kak Jo yang kat Wakaf Bharu tu around 20 minit jugak laaa. First time aku jejalan jauh woooo *dgn drive sendiri laaa, law oram laen yg drive penah jer pegi*....
Bila drive sendiri nie banyak kelebihan:
1) kenal jalan *akan lebih arif tentang jalan-jalan di Kelate nie
2) dapat hafal nama-nama jalan *law oram tanye bole jawab taw*
3) bole kenal tempat tu dengan lebih mendalam hehehe
4) bole point tempat2 menarik utk di jelajahi nanti
Sepanjang perjalanan, Kak Jo laaa selaku pemandu pelancong kami. Kami ini masih baru dengan tempat ini. Pengalaman berharga sudah tentu laaa dapat kenal dan tengok dengan dekat Pantai Tujuh! Cantekkknye pantai.... Chalet dia lawa-lawa taw! Sesuai utk percutian yang menarik...fuhhhh!
Sesampai kat umah Uyu nie, rombongan lelaki baru sahaja tiba! Uyu cantekkkk~
Sebaya dengan aku, tapi look more matured...
Uyu nie jururawat pelatih, 1 kolej dengan ma sista, akan tamat latihan pada Jun 2011, tunangannya tu plak MA kat Selangor x silap laaaa. Baru berusia 23 tahun....well nama x tahu, sorry ea!



:: Kami bergambar bersama ::

:: One more....peace! ::


:: Kak Jo & adiknya, Faizah ::


Around kul 4 lebih kami meninggalkan majlis. Jejalan laaa plak!
First, kami g serbu Tesco kihkihkih.... beli laaa sikit-sikit, x banyak pom. Next station, kat KB Mall plak. Ka KB Mall nie, ade cerita menarik taw. Kami berselisih dengan beberapa orang bro macho nie, tapi aku x perasan sangat. Jenis aku bila jalan x tengok orang. Mata melilau tempat lain! Kepada yang nampak aku tu, better pegi tegur taw, jangan senyum jer, takut aku x tersenyum kat korang, nanti korang kata aku sombong plak...sedangkan memang aku x nampak hehehe ... teruk kan aku, tidap fokos sangat!
Ma sista cakap bro tu cakap
" Kembar siotttttttttttt..... muka sama wey"
Tergelak jugak kami ..... 
Actually law orang yang tengok kami sekali imbas, memang akan cakap kami kembar.... Yang sebenarnya bukan kembar pom. Muka sama! Certain orang dapat jugak laaa membezakan kami hehehe
Ma sista pom suggest laaa idea bodoh tapi sempoi, ape kata one day kita pakai semua sama! Semua akan cakap kami kembara....ok x cadangan tu! hehehehe

:: Sama ke kami???? oram cakap sama ::


Tu laaa aktiviti kami hari tu... Hari tu shopping laa jugak sebab duit elaun makan aku yang tertunggak 3 bulan daa masuk! hahahahaha .... Joli jugak laaa kami~ Aku ade jugak bagi gift kat Cik Mat, selaku orang penting bagi aku...law bukan kerana dia, siapa laaaa aku di Kolej Dato' Onn itu ....
Cik Mat, jasamu di kenang!
*****

No comments: