She is ADILA ...

Saturday, December 4, 2010

Hidup Hanyalah Persinggahan Semata2

Amboi-amboi rajinnyer menge'post' entry...hihihihihi
Biasalah sedang membina lemak-lemak dalam badan nie, rerajin laaa membuat entry-entry baru lalala~

Entry kali nie aku lebey fokuskan kepada "here &hereafter".

Kita hidup hari ini kenalah berpijak pada bumi yang nyata, akur dengan setiap apa yang terjadi..
Hidup nie persinggahan semata-mata (retype tajuk) hehehe!

Lagi ada beberapa hari lagi Awal Muharram akan tiba. Jarang orang raikan Awal Muharram nie biarpun Awal Muharam nie sama jer cam New Year...cuma yang membezakan mereka dari segi cara meraikannya.
Di Malaysia, budaya dan adat membatasi amalan wajib~
Yelaaa.... law New Year berduyun-duyun sanggup turun KL semata-mata utk meraikannya...(aku xpernah pom celeb New Year, dun ask why, coz bagiku tiada keminatan ke arah itu hihihihi). Even aku x raikan Awal Muharram, but i also know what is about kan....hurmmmm...Cuba p tanya anak2 muda skunk pernah dengar x Awal Muharamm?? Yang tahu tu bagus laa (credit utk depa) ... yang x taw tu haaa camner plakkk (nak salah kat sapa plak)...hurmmmmmmm.... tu diorang punyer hal laaa....cuma sebagai Islam, ingat mengingatilah sesama sendiri..Jangan Islam hanya pada kad pengenalan sahaja! (nauzubillah)
Kita kena tahu yang hidup nie sekejap jer. Cepat ngan lambat jer Tuhan akan panggil kita balik. Ready ngan x jer yang jadik masalah skunk. Bukan nak cakap aku baik cam malaikat okey... cuma cam aku cakap laa ingat mengingati sesama sendiri. Hidup selama 20tahun nie pom aku daa rasa yang dosa melebihi pahala taw ... hmmmmmmmm
Semoga Tuhan tu panggil aku ketika segala dosa2 ku telah terhapus amin~
Aku jugak mintak pada Tuhan semoga Dia panjangkan umurku, biar aku bole menikmati hidup ini dengan sebaik-baiknyer... biar bole tambah pahala, buat amal-amal untuk menjadi bekalan di Akhirat nanti amin~


No comments: