She is ADILA ...

Friday, December 17, 2010

Relax Seketika di Kolam Air Panas

Assalamualaikum semua!
Segar seketika di pagi hari sebab semalaman ketiduran...
nyenyak amat hehehe....
Maunyer x nyenyak, di petang hari aku adakan aktiviti kekeluargaan cewahhhhh~
Hahahahahaha.....
xder laaa, cuma petang kelmarin, aku sekeluarga ke Kolam Air Panas Tok Bok, Machang..
Nie pengalaman baru, first time taw aku ke sana!
Mulanyer kami (my family & Farah's family) sesat jalan!
hehehe .... pemandu pelancong, si Mat Apih tu silap bagi plan...
Kami (aku & ma sista a.k.a aLom) menonong jer jalan terus lepas pada persimpangan masuk 
kat signboard besar ke Kolam Air Panas Tok Bok tu (kat highway baru tu) tanpa membelok kat mane2!
Nak taw sampai mane???

Sampai hujung jalan (jalan mati) daaaaaaaaaa~
kihkihkihkihkih

Rupa-rupanya....
highway tu x fully complete beb!

Reverse laaa balik kami nie...
Macam aku daa pro membawa car nie ok laaa....
si aLom nie terhengeh2 lambat!
berdesup aku tinggal dye...
Kesian.....
Sampai terpaksa call aku,
"oiiittttt slow cket.............."
(dengan nada marah + xpuati)

Sampai kat 1 tempat tu, tempat makcik jual kopok tepi jalan, aku brek...
Farah cakap ape taw!
" Ala speakang luar Ala..... malu ar ore Kelate sendiri sesat"
kurang lemak manis betuiiii cuik Farah nieyhhhh....
Aku belasah jer kecek Kelate!
" Mokcik...mokcik...mane yer kole' air panah tu mokcik"
Makcik tu jawab 
" G depe cket, pahtu tgk umah keda hok x siap ag,
ade lorong masuk tepi tu, alik kane"
kihkihkihkihkih
Dekat tu siotttttttttttttttttttttttttttttttttt~
Mat Apih nieyyyyyyyhhhhhhhh................................................!
Semua marahkan Mat Apih .... ketololan terserlah~
Sesudah sampai ....
kami terkejut .....
mula2 bukak pintu, semua da terbahak2 daaaa
kes sesat tu laaa....
then lucu plak bila tengok ke arah kolam tu....
sebab kami x pernah pergi kat situ kan, cam nampak pelik plak laaa bila di situ hanya ada 3 kolam sahaja!
Mula2 kami pergi.... keliling kolam tu je dulu...
Maklumlaaa ramai orang....
Kolam itu merangkumi kolam kanak-kanak, kolam saiz sederhana, kolam dewasa...
kolam dewasa tu airnya kehitaman... Naik wap2 panas duk tepi kolam tu!
Keterujuaan kami nak menakluki kolam dewasa tu membuak2...
bila ader jer space kosong kat tepi kolam tu, terjahlaaa kami!
Kami semua setakat rendam kaki jer.....
Memang panas... 
Luka-luka kat kaki aku akibat kena gigit kat semut merah tu menyenggit-nyenggit sakit!
Lama kami rendam ....
Adik aku + Mat Apih mandi ....
Lepas adik aku naik .....
tubuhnya yang agak gelap tu kemerah-merahan .... macam kena bakar!
Mat Apih, even dia cerah.... tapi merah tubuhnya kurang.
Pakcik kat situ cakap laaa tubuh adik aku ialah jenis tubuh yang sihat~
Sebab semakin merah tubuh seseorang bila berendam dalam kolam air panas, bermakna semakin baguslah tubuh orang itu.... begitu laaa pakcik tu cakap.
Ku kira, pakcik tu orang lama laaa kat kawasan tu, pasai tu laaa dia tahu macam-macam tentang kolam tu.
Satu lagi perlu di ambil perhatian, orang yang sakit jantung di larang mandi di kawasan kolam air panas!
Ia boleh menyebabkan terkena serangan jantung dan sesak nafas mula berlaku..
Itulah yang pakcik tu bagitau kami laaa...
Kolam air panas bagus utk merawat apa jenis kesakitan pada tubuh... btuiiii xpercaya cuba laaaaaaa~
*****


No comments: