She is ADILA ...

Sunday, January 30, 2011

Cinta itu bukan milik mereka

Assalamualaikum (^_^)

Mendung. Masih macam semalam, masih macam seminggu yang lepas. Januari pun akan berlalu pergi dengan keindahannya tersendiri. Februari, bulan Cinta, ia datang lagi. Bagi yang sedang hangat bercinta, sakanlah meraikannya, tapi bagi yang sedang patah hati....pasti mencemburuinya!

Februari.
Ada kisah cinta yang aku hendak ceritakan.
Kisah cinta yang berakhir dengan 1 perkara yang tak pernah terjangkau dek akal fikiranku.

Mengenali mereka, buat aku kagum! Bercinta lama, bertahan sejak dulu lagi. Entah kuasa apa yang menyatukan mereka. Kebahagiaan mereka bukan fantasi semata-mata. Ianya realiti dan bukan hanya sekadar ilusi.

Namun, bukan namanya cinta jika tiada ombak menggulung menempiaskan sejuta keresahan, kemarahan, kesakitan. Mereka diuji dengan sekecil-kecil dugaan. Tuhan Maha Besar. Menjadikan mereka sepasangan insan berkasihan, namun mampu juga meruntuhkan segunung tinggi impian untuk disatukan.

Tanpa disedari, hubungan itu berakhir dan noktahnya cinta itu bukan milik mereka lagi. Lebih perit bila tegarnya memilih insan lain untuk bergelar permaisuri di hatinya. 

Terlalu perit bila hendak difikirkan. Namun, sepahit mana pun ianya berlaku, setegar itulah mereka perlu menelannya. Pahit manis suka duka hanya tinggal sebagai satu sejarah yang menjadi titik hitam keseluruhannya. Menyayat hati, namun ianya realiti.


Nota: Simpanlah sedikit keteguhan hati utk dijadikan perisai di kala kekecawaan itu melanda bak Tsunami. Datangnya tidak diundang, perginya tinggal sejuta kepahitan.

No comments: