She is ADILA ...

Friday, March 4, 2011

Boleh tak saya nak jadi Kurus?

Jika dulu .... berat saya hanya 55kg!!Itu dah kira maksimum ar...
Dapat title berat badan ideal lagi bila ianya mencecah 52kg

tapi itu semua kenangan!!!

Realitinya saya kini gemuk...Berat badan sekarang?Biarlah rahsia ....
Cuma sekarang,saya impikan nak back to normal macam dulu.Tapi rasa macam susah jer.Saya nie jenis hangat-hangat tahi ayam....Saya memang tak leh tolak bab makan nie!

Sebab sekarang saya tinggal kat hostel,memang saya giler makan meggi.Saya laaa supplier meggi terbesar dalam bilik saya nie.So macam mana nie?
Makan ubat diet?Ada laaa jugak makan,amik pil herba Kencana.Tapi disebabkan tahap disiplin yang rendah,saya tak makan pom ubat!First week jer gelabah amik pil,then after that hampehhhh!Botol ubat duk diam dalam laci jer.
Try laa dengan bersenam?Uishhh saya tak sempat nak bersenam.Cukuplah dengan aktiviti daki tangga tiap-tiap pagi,tu pom daa kira ok.Heart beat berdegup dengan pantas!Semester ini kelas semua kat tingkat last sekali,bangunan kuliah saya takder pom eskellator(pakai bedal jer eja)....

So,macamana yer???Terasa jugak badan saya ringan suda sekarang.Tapi saya hendak lebih ringan lagi.Dalam erti kata lain,saya nak KURUS...

Boleh tolong suggest tak?

2 comments:

lady dayana. said...

sy pun nk kurus jugak. berat sy dah bertambah :(

She is Adila... said...

berat sy naek berkilo2!!!daa mcm teddybear daa nie =)