She is ADILA ...

Sunday, August 18, 2013

Setelah bertahun tak keluar outing bersama

#PTJM

Mood hari Ahad bekerja dah on. Please la, dah minggu kedua selepas raya pun masih ramai staf amik cuti. Hadoiii.... tinggallah terkapai kapai budak budak praktikal sorang, dua tercongok dalam ofis ni. Buat buat rajin pulak aiii.

so sekarang nie mata tengah melayu nak tidur. Jam dah pukul 3.15 petang. Mengantukkk bagai. Tetibe nak update belog. Kelmarin tak sempat nak uodate belog. Sebab outing dengan old best friend. Fulamakkkkkk! Best weyyy

My old best friend tu Zula namanya. Mengenali dai sejak mula mula berhijrah ke Balai Polis TM. Kat situlah detik detik perkenalan kami. Rumah dia kat blok depan rumah aku. So berkawanlah kami. Dulu selalu keluar ke bandar sama sama. Then suka melepak kat Esso, makan makan icecream sambil lepak usha usha abang aband Esso. Nakal betul.

Masa berlalu pantas. Dia ke sekolah asrama penuh, aku pula ke sek men biasa. Dia pulak berpindah keluar dari berek polis tu. Then keluarga aku pulak stay situ sampai lah aku tamat SPM. Then disitulah aku berhijrah ke Kuala Krai, sebelum menetap tetap di Machang. Sekarang ni kami sama sama sekali lagi tinggal kat Machang. Cuma berlainlah kawasan saja. Aku di Bandar Machang, dia di hujung daerah Machang. Kami selalu jer chat kat FB. Tapi kelmarin lain. Dia ajak aku keluar!

So, aku cancelkan terus date aku dengan Mr B demi dia. Berusaha kowt, sebab dah lama tak outing sama sama. Banyaknyer kami borakkan. Dari Machang, aku dan dia ke Pasir Puteh, pegi kedai Eco Save. Semua barang barang kat kedai tu harganya RM2 sahaja. Mak aiii .... aku rembat beberapa buah frame gambar, tisu 1 paket, cawan comel 1 set (4 biji semuanya ... gambar smile lagi) then periuk kecik utk masak meggi (kaler Merah makngahhhh). Zula pom borong tak kurang hebatnya. Menghabiskan duet memang kerjaan kami kan.

Then, move again terus ke Kota Bharu. Mula mula plan nak g makan McD je kat WCY. Lepas tu Zula kata dia nak ke Watsons. Dah alang alang nak makan + nak g Watsons, aku cakap better pegi KB Mall terus. Lagi mudah. Kereta terus memecut ke KB Mall. Sempatlah kami makan Mc D Lunch Value sebab masa tu lebih kurang kul 2.30 petang. Lepas makan borak borak lagi kat Mc D, kami start meronda. Dari Guardian ke Watsons, terus naik ke level 2, masuk Reject Shop, Brand Outlets, Vincci then terus turun pergi Thai market kat parking bawah. Sempat jugak aku rembat 3 helai T-shirt kt Brand Outlets. Zula pulak beli peplum kat Thai market. Cantik weyhhh, kaler cokelat soft.

Habislah duet aku sebanyak RM70 hari ini. Hahahaha.... sangat sangat puati bila dapat keluar dengan Zula macam zaman zekolah dulu kala. Then ada beberapa percutian hangat mula kami rancangkan. Hohohoho, tak sabar. End of day, Zula selamat hantar aku kat rumah setengah jam sebelum jam 7 petang. Jumpa lagi Zula!!!

_xoxo_

No comments: