She is ADILA ...

Thursday, August 22, 2013

I had made BREAKFAST very Well !!!! Good job Adila

#Home

Alhamdulillah alhamdulillahhh alhamdulilllahhhhh ....
Benda yang tak disangka sangka happen jugak in this morning. Guess what? I had make a brekafast yeayyyyy... akhirnya aku dah yakin dengan diri aku sendiri yang sebenarnya aku reti memasak.

How pity am I right?

Yes, i know well myself. I had told everyone that I can't cook, I do not know how to cook. For a long time I wish I want to cook. I want to say that I very good in cooking. Actually dah lama aku ikut mom masuk dapur, i look her way on cooking. I tried to remember what she make tohave a good taste. I always said to her that I dah pandai masak, after tengok mom masak. Gila kan! Semudah tu aku ucap "Ala dah pandai masak itu, ini, after tgk mak masak". Hoiiii perasan gilaaa...

Lastly, Tuhan tu beri jalan untuk aku , barangkali lah. Mom demam, tak sihat. Kebetulan di pagi Jumaat yang indah ini aku tak work. So, aku dah agak dah aku la kena masak pagi ni sebab mom dah tak larat sangat. Ok, nevermind. Bila lagi aku nak tunjuk skill aku kan. Ok, lepas aku bagi Oren makan (mioeww aku) aku start jerang air dulu. Yela jerang air kan agak lama. So, better jerang air dulu, nak bt air laaa makcikk weyhh. So, aku potong ayam kecik kecik.

Disebabkan dari semalam lagi aku rendam mihun, so xde masalah laa kan. Tumbuk tumbuk bawang merah dan putih sikit, panaskan kuali, letak minyak. Lepas tu bila kuali dah panas, aku campak bawang bawang tu... amboiii lagak bagai cheff la konon. Ok, takper. Aku potong sawi sikit. Bila tumis bawang tu dah masak, aku letak 3 sudu cili yang dah dikisar. Lepas tu campak ayam... letak air sikit, then biarkan ayam tu masak tu. Lepas tu aku letak ajinomoto, garam then mihun. Mula mula macam kering kan, aku dah tak terfikir dah nak bt macamana, then toinggggg .... baru teringat mom letak air, so, syurhhhhhhh masukkan air... ok good menjadi. Aku letak sawi, kicappp sikit sebab nampak pucat la mihun aku. Tanya akak dan adik, dah bau ke mihun ala nih? Dah ala... dahhh.... ok amik sudu, taste.. ok very good. Tutup api, then amik mangkuk, letak mihun.

Masa tu la jugak akak done bt air. Ok, panggil mom abah makan sama sama. Sedapppppp, abah puji!!! Ya allah... akhirnyaaaa. I done it well!

No comments: