She is ADILA ...

Tuesday, August 20, 2013

Andai memori itu boleh di"reset"

#PTJM

Perasaan hari ini bercampur baur. Terlalu bercampur baur. Ada sendu sedih di getar suara ini. Rindukah aku pada masa silam? Kenapa merindu lagi? Bukankah rindu itu sudah hilang. Bukankah rindu itu sudah kusumpah biar takkan datang lagi. Bukankah sudah ku berdoa siang malam agar ditutupi segala pintu pertemuan?

Aku manusia biasa. Ada hati dan perasaan.

Bila sudah ku letak dia dalam memoriu, terlalu sukar untuk dipadam. Malah aku terpaksa memaksa diri ini untuk melupakan. Kasih ku tabur sekian lama, seikhlas mungkin, dibajai dengan penipuan belaka. Hancur luluh hati ini tatkala diri ditipu hidup hidup. Sia sia aku sayang dia.... hanya sia sia belaka.

Kenangan lalu buat aku rasa takut dan berhati hati sayangkan orang. Bukan apa, aku belajar dari kesilapan lalu. Jangan terlalu suka menyayangi orang, kelak merana. Biarlah si dia menabur janji sayang setia bagai sekalipun. Aku tetap dengan berhati hatiku. Sebab hati ini terlalu rapuh untuk menyayangi, terlalu mudah dilukai.

Tuhan, andai boleh aku hilangkan masa laluku, aku benarkan ia hilang. Agar hilang juga sakit dihati ini, agar hilang juga dendam kesumat ini. Masa lalu, pergilah engkau, amanlah kau disana ..............


No comments: