She is ADILA ...

Monday, May 30, 2011

Cinta hati itu Unik !

Tertarik giler dengan entry ini terbaru dia sila klik sini
Namun itu cerita dia dan lain pula cerita saya.

Kadang-kadang saya terfikir, dunia ini tidak adil. Tak pernah adil kepada yang tulus mencinta tetapi akhirnya di kecewakan. Namun, setiap kali ini jugak saya terfikir, Tuhan telah tetapkan yang terbaik dan mungkin dia bukanlah terbaik.

Tapi itu di fikirkan ketika waras !

Saya jugak ada ceritanya sendiri. Saya juga pernah gagal dalam mengorak langkah bahagia itu. Tapi, siapalah saya untuk menunding jari menyatakan salah siapa. Mungkin sudah itu yang tersurat. Takdirnya begitu. Saya pasrah.

Saya kalah pada emosi yang menjerat hati. Meruntun sakit dijiwa, lukanya saya tak pernah ubati, sebab saya mahu terus kekalkan parut itu sehingga jadi dendam kesumat. Jahatnya saya! Namun, jauh disudut hati kecil saya, ada nafas yang berbunyi "Kalau sayangkan seseorang, redhakanlah kebahagiaannya".


Menangis saya! Kadang-kadang saya fikir ikhlaskah saya melepaskan dia sedangkan di hati ini sedang menyimpan dendam itu. Saya pasrah! Bisik pada hati Ikhlaskanlah melepaskannya, doakan kebahagiaannya ...


Ada ayat terharu di garis penamat itu. Ayat itulah yang menamatkannya. Saya akur dengan ketentuan. Dia bukan jodoh saya. Kemudian, jauh-jauh saya meninggalkannya dan kini saya rasakan saya sudah terlalu banyak buat dia bahagia dan sekarang sudah tiba masanya saya rasakan saya perlu undur diri demi kebahagiaannya.

Kini, dia tinggal sejarah. Hati saya berbisik lagi Bahagiakan diri sendiri sebelum membahagiakan orang lain.... Jauh disudut hati saya, ada hati yang merindu, ada ego yang tercalar, ada rindu yang menggunung ! Tapi segalanya jadi satu, tatkala hati ini Ikhlas melepaskan dia pergi.



No comments: