She is ADILA ...

Wednesday, May 11, 2011

Sedetik waktu itu berlalu ...

Assalamualaikum.

Dah malam kan. Tak sangka cepat pulak masa berlalu. Sekarang dah menunjukkan pukul 10.33 malam, 11 Mei 2011. Dan esok 12 Mei ... dan hari-hari seterusnya semakin lama berlalu meninggalkan masa-masa terdahulu dengan pantas. Kadang-kadan kita tak rasa pun hari-hari berlalu dengan pantas. Ini semua sebab kita sibuk dengan aktiviti masing-masing.

Tapi cik D tetap dengan jam ditangan, kalendar kecil di dalam purse. Menghitung hari! Bagi cik D masa itu penting. Jauh meninggalkan kenangan semalam, hadir dengan ragam esok dan seterusnya. Hari ini cik D terasa "Ya Allah, dah 21 tahun hidup atas muka bumi nie *even my birthday on September*".... Cepatnya masa berlalu.


Lebih terasa bila sekarang cik D dah bergelar mahasiswi. Setahun cuma ada 2 semester. Lagilah cik D rasa macam kesuntukan masa utk cik D kejar something. 29 Mei nie cik D akan lapor diri kembali ke kolej plak sebagai pelajar diploma tahun akhir. It mean i'm already in Part 6 !!! Memang cukup-cukup terasa lahhh ..

Banyak lagi cik D kena harungi dalam hidup ini. cik D kena pikir sal masa depan cik D even cik D dah di peringkat universiti. cik D pikir nanti keluar nak kerja apa, nak gaji berapa, nak hidup macamana. cik D pikir sebab bila dapat jawapan tersebut, cik D akan buat keputusan samada cik D akan belajar setakat diploma sahaja, atau sambung buat degree ... atau buat Master.


Disitu memerlukan perancangan yang berkualiti tinggi. cik D akui cik D tak pandai sangat bab-bab study ni. CGPA cuma lepas 3.00 sahaja. cik D bukan penyandang Anugerah Dekan. Tapi, cik D rasa cik D nak belajar sampai Master, utk berkhidmat jadi pensyarah di UiTM nanti. Macamana nak buat impian tu jadi kenyataan? cik D kena set yang cik D kena belajar sungguh-sunggu utk degree dan buat yang terbaik masa temuduga Master. Tu yang cik D set.

Bukan mudah nak berjaya dan bukan payah utk jadi gagal. Yang penting usaha, niat itu yang penting. cik D nekad utk lupakan sebentar tentang hal peribadi cik D. Bagi cik D, kejar utk kejayaan masa degree itu lebih penting. Bagi cik D cinta itu tak bermakna apa-apapun selepas kita clash... bercinta sakan pom kalau dia bukan jodoh kita, takkan jadi jodoh kita! Sebab itu cik D taknak tumpukan soal hati dan perasaan lagi. Biarlah, apa yang berlalu biarkan berlalu =)


p/s: yang mana bergelar adik-adik cik D, kejarlah apa yang diimpikan dulu. Soal hati dan perasaan kite bincang kemudian oke (^_^)

No comments: