She is ADILA ...

Wednesday, January 23, 2013

Jangan diusik kenangan silam

Hari tu... aku masih ingat lagi hari tu....

Satu per satu aku singkap cerita lama. Kenapa? Sebab aku tertengok gambar dia bersama perempuan lain. Masa tu perasaan dah hilang, dah tiada apa apa lagi perasaan utk dia. Satu per satu gambar aku belek. Bahagianya dia... sepertimana aku bahagia.

Kemudian, aku dikejutkan dengan berita tahun baru yang cukup pilu. Dia selamat menikah dengan perempuan tu. Alhamdulillah, semoga dia bahagia. Hati tak pernah sama dengan mulut ketika berbicara. Nampak tak ikhlas kan? Aku pernah sehidup semati dengannya. Tipulah kalau aku tak sedih, tipulah kalau aku tak goyang. Tapi aku tetap pujuk hati aku, segala yang berlaku ada hikmahnya. Ada hikmahnya.... Aku jugak bahagia dengan kekasih aku. Tak jujurkah aku sayang dia.... Tak, aku terlalu sayang dia. Terlalu sayang dia. Cuma dalam hati ini tak pernah luntur nama MFA. Entah kenapa, berulang kali aku cuba, kenapa nama dia masih terpahat dalam jiwa.

Sekali lagi aku terima berita. Ini lain pula ceritanya. Dia sakit. Terkejut jugak aku bila aku dapat tahu dia sakit. Dalam hati aku, aku cuma doakan semoga dia cepat sembuh. Itu saja yang mampu aku lakukan. Semoga dia cepat sembuh. Wife dia baik, mungkin sebab tu kot dia memilih perempuan itu jadi isteri terbaik buatnya. Semuanya ada hikmah. Ada hikmah disebalik apa yang terjadi. Semoga dia cepat sembuh dan semoga dia bahagia sampai akhir nyawa. Semoga jadi suami yang terbaik yer .....

-xoxo :D-

No comments: