She is ADILA ...

Tuesday, October 16, 2012

Stress ohhhh Stress

Anda stress?
Saya?

Saya stress. Keadaan sekeliling buat saya mudah stress. Kenapa? Banyak faktor yg membuatkan saya stress. Kadang kadang sengaja saya lari ke tempat lain utk mengurangkan stress yang saya alami. Saya stress dengan kehidupan saya disini. Bilik bagai reban ayam. Ohhh no! Bukan nak kata cermat, tapi saya amat meniti kerapian sesuatu benda. Tak suka messy messy, tak suka berselerak. I'm not telling that I'm a very kind person. Tapi sesetengah part saya memang alert. Saya suka keadaannya yg rapi, disitu ketenangan dapat dicipta. Saya tak suka bersepak. Saya sukakan sesuatu perbuatan yang disiplin. Yang boleh mencerminkan diri kita ini orang yang cermat. Haaa....... itulah saya!

Tak suka memberi arahan, tapi hanya memberi pandangan dr ekor mata saja. Itulah saya. Mungkin sebab saya seorang yang pendiam, tidak peramah mana (but sometimes bole jer saya borak sakan dengan kawan kawan saya bila kena angin hehehehehehe). Tidak sukakan arahan sebab dr kecik saya diajar utk bertindak sebelum diberi arahan. Saya tak suka mak marah dulu. That y saya akan buat siap siap dulu, jadi takder la dengar leteran mak saya. Pengemas orang mak saya tuh! Bila guna apa saja barang, amik disitu, haruslah letak kembali disitu. Itulah mak saya! Dan saya memang mengikut fiil perangai mak saya. Jarang sangat saya menyepahkan barang barang saya.

Bila hidup di kalangan orang yg kurang disiplin diri, semestinya ia menjadi cabaran yang paling kuat bagi saya. Hendak menegur takut dikatakan lebih lebih. Hendak diarah takut dikatakan berlagak bos. Ntah akhirnya saya senyap sahaja. Malas hendak bercakap apa. Pandai pandailah urus kehidupan dalam bilik ini bersama. Bila tanggungjawab takder beginilah jadi.

Terpaksa kawal perasaan o~O sampai bila ????

No comments: