She is ADILA ...

Saturday, October 6, 2012

Meniti sebuah kebahagiaan yg pasti

Malam nie aku rasa touching giler mesej dgn Mr B. Ntah laaa, makin lama berlangsungnya hubungan ni, kami makin serius. Sumpah! aku tak sangka perhubungan yang bermula utk kawan kawan saja menjadi lebih serius. Alhamdulillah Mr B aku ni jenis seorang lelaki yang amat bertanggungjawab. Yang lebih penting aku menjadi keutamaannya.

Ya Allah makin lama hubungan ni berlangsung makin banyak dugaannya :(
 Terlalu berat untuk kami pikul di usia mentah ini. Kami baru bertatih dalam menjalani kehidupan sebagai pasangan. Orang semua cakap kami bahagia (sebab selalu upload picture dalam fesbuk)! Sampai mendoakan kami cepat cepat mendirikan mahligai yang abadi. Ye, memang bahagia dan aminkan doa korang. Tapi pernahkah korang rasa bagai satu bebanan yang perlu dipikul utk hubungan ini berterusan.

Mohon pada Tuhan jangan menduga benda yang kami rasa kami tak tertanggung laluinya
Terharu aku tatkala Mr B cakap dia terlalu sayangkan hubungan ini. Seringkali dia menyatakan hasrat utk meminang aku bila tiba masanya. Ya Allah Kau percepatkanlah masa itu Ya Allah. Kau permudahkanlah urusan kami Ya Allah. Niat kami baik, kami ingin dirikan sebuah masjid dan menghalalkan hubungan ini. Kami juga takut pada masa akan datang. Takut tak tertanggung dugaannya nanti.

Yang pasti ada niat suci dalam hubungan ini. Doakan kami cepat cepat kahwin. Untuk elakkan segala musibah. Semoga dia terus menjadi jodohku selamanya. Amin.
Salam.

No comments: