She is ADILA ...

Wednesday, January 1, 2014

Melayan perasaan sedihkah @ gembirakah

#Cybercafe

Kadang kadang kita sendiri tak mengerti apa perasaan kita. Tambah tambah lagi berbicara tentang bekas kekasih, or lebih feminin panggil ex, huhuhuhuhuhu.... Kadang kadang yang terlebih emo akan menderita bila tahu ex dah menikah dengan orang lain. Meroyan menggila bagai. Tapi aku tetap cool. Cool yang amat sangat sampai orang lain tolong tanya kat aku, tak sedih ke?

Jawapan aku simple saja, dia (rujuk pada ex) bukan sesiapa bagi aku, bukan sahabat, bukan musuh dan bukan kekasih. Dia cuma orang yang pernah aku kenal. 

Sangatlah klise gile jawapan aku bagi. Bila aku cakap macam tu mesti isteri dia sangat senang dengan jawapan aku kan. Laki bini tu akan senang dengan jawapan aku yang sangat lah klise tu kan. Itulah menyelamatkan keadaan aku dan mereka. Tiada masalah dengan orang. Malas bikin masalah timbul banyak, baik aku bagi jawapan yang boleh buat mereka lupa tentang siapa aku sebelum ini.

Jujurlah, aku tak sakit hati dengan mereka. Perkahwinan itu suci, lantas aku dengan ikhlas hati mendoakan kebahagiaan mereka.

Sesetengah orang tu meroyan bagai bila dapat tahu ex menikah dengan orang lain. Bagi aku kenapa nak meroyan. Tuhan dah tetapkan jodoh kita. La Tahzan (jangan bersedih), insya Allah ada hikmahnya nanti. Be positive. Orang mesti cakap aku senang bercakap sebab dah ada pengganti. Dulu masa sebelum ada pengganti sama jer. Ye, tak diakui aku pom sama je masa dulu. Tapi aku ikhlaskan hati berkawan dengan sesiapa saja. Masa tu aku boleh menerima sesiapa saja jadi kawan aku. Secara automatiknya Tuhan tu balikkan hati aku dari jadi kawan sampai lah jadi kekasih. Nampak sangat perhubungan itu lebih bererti kan dan alhamdulillah dari 2011 hingga kini kami masih bergelar kekasih. 

Syukur Tuhan, Kau lenyapkan kecerahan hati aku dan Kau binasakan dengan ribut taufan, lalu Kau hadirkan pelangi sekian lama basah menghujaniku. Syukurrr !

No comments: