She is ADILA ...

Friday, February 17, 2012

AJL 26 : Gaun Alyah memikat hatiku =)

Menarik. Itu kata kata pertama keluar dari mulut saya. Teruju bagai nak tahu bagaimana tema air ini disatukan di atas pentas megah itu. Nampak pelik atau makin menarik? Ternanti nanti juga bagaimana reaksi pada yang hadir. Nampaknya ia POSITIVE ! Accepted =) *thumbs up*

Pembukaanya sudah cukup menarik. Artis artis elegance berkongsi pentas! Keterujaan mendengar gemersiknya suara Jamal Abdillah mengalun lagu. Hadirnya Ratu Jazz menggamit pentas. Kencangan lagu Awie buat mata penonton terpaku seketika. *bermetafora sekejap* Namun hakikatnya pembukaan itu telah menunjukkan sesuatu yang luar biasa akan berlaku. Opsss saya sudah sengih sengih tidak sabar nak tengok AJL berlangsung.

Mata fokus dari satu lagu ke satu lagi. Tidak berganjak sedikitpun. Paling memukau pandangan ialah gaun Alyah. Penyampaian lagu Kisah Hati amat bekesan. Ditambah pula dengan gaya ala ala Barbie Doll. Wahhhh ... nak pakai gaun ni ... nak pakai gaun ni *amatlah tidak sedar diri*.

Sang kekasih sempat cakap "xpe nanti kahwin awak pakai macam tu k" (pemberi harapan dan pemusnahnya)

Oke oke ... yang penting lagu Beribu Sesalan sangat sangat best. Ditunggu tunggu juga bagaimanalah agaknya 3 Suara malam ni. Nampaknya rona unggu tidak begitu berkesan di hati ini *maaflah*. Tetapi tetap memuja 3 Suara ketika semi final AJL aritu. Rona hitam mengusik kalbu. (Fanatik hitam)

Ok. Pasrah Awan Nano menang. Tapi tidak menidakkan kemenangan itu. Ia wajar menang. Simple tapi mendalam. Terkesima tatkala mendengarnya. Ok ok ok ... mula minat Awan Nano #

ok bye ~ frust jugak !

p/s: hampir sebulan AJL berlalu baru nak hapdet. nampak sangat AJL begitu berkesan rite! opssssss bukan berkesan tapi disebabkan pemalas yang amat. titik.

No comments: