She is ADILA ...

Tuesday, February 1, 2011

Kenapakah Blogwalking itu Perlu?

=>Satu cabang utk mendekati para blogger di Malaysia. Bagi aku dari situlah kita tahu cara pendekatan mereka mengolah sesuatu bahan itu menjadi satu cerita yang menarik. Kita juga dapat menilai hasil kerja keras mereka. Contohnya, mereka lebih fokus kepada bahagian apa, atau mendekati mereka degan mengetahui hobi masing-masing.

=>Untuk mendapat idea! Ini bukan "copypaste" tapi ia sebagai sandaran untuk membuka minda kita mencari ilham seperti blogger-blogger lain. Yang maa penuh dengan idea kekreatifan masing-masing itu, ianya tidak akan menjadi masalah. Tetapi bagi yang confidentnya kurang, ia akan sedikit sebanyak membantu mereka untuk terus berkarya di blog ini.

=>Mane taw boleh join contest ke.... hehehe..yup ini adalah satu kemestian. Kepada yang gilakan contest, tak salah kalau u all rerajinkan diri dengan blogwalking. Boleh join contest. Sekarang bukan main hebat bloger-blogger mengadakan contest kepada follower masing-masing. Jika berkenan dengan hadiah yang ditawarkan, bolehlah join contest tu. Mane laa taw ade rezeki boleh dapat hadiah hehehe...

=>Mengeratkan silaturahim dengan para blogger dengan memberi komen pada entry-entry. Yelah, selain jadi silent reader, tak salah kan law rerajinkan tangan untuk memberi ulasan/pendapat/sebarang komen tentang entry mereka. Dari situlah blogger itu mengenali anda dan silaturahim akan terjalin dengan sendiri.

=>Boleh menambah/memperbaiki blog sendiri. Kita tak pernah mengakui kekurangan diri kita, tapi tidak salahkan kalau kita cuba memantapkan blog kita dengan melihat kekreatifkan blog orang laen. Jadi dengan itu, blog kita pun akan jadi menarik macam blog mereka.


Ayuh, sama-sama kita Blogwalking ~

No comments: