She is ADILA ...

Monday, November 6, 2017

Bride to Be

Posting pertama pada tahun 2017! November 2017!

Alhamdulillah 2017 berlalu dengan bermacam macam kenangan. Kita cerita dari mulanya okayyy. Membuka lembaran tahun baru dengan bekerja di tempat baru, Yeayyyyyy ! Kiranya sudah 11 bulan berkhidmat di Menang Venture's, sebuah syarikat yang bertempat di Kota Bharu Kelantan, yang menjalankan aktiviti bisnes sebagai sebuah syarikat pengurusan bot laut dalam. Selain daripada itu, ia juga menjalankan aktiviti penjualan hasil laut dan juga minyak diesel. Itu sedikit sebanyak latar belakang company baru !

Tapi yang paling penting, i got new friends yeayyyy ;) and everything goes well. Syukur.

One more big thing will happen in this year is I will getting married soon! 

This is one part that makes me so awesome yeayyyy. Insha Allah jika di izinkan Tuhan, saya bakal menamatkan zaman bujang saya pada 25 November 2017 ini. Segala persiapan perkahwinan, buat masa ini semuanya dah settle. Rezeki nak kahwin ni banyak sebenarnya. Terasa rezeki sangat sangat bila loan rumah berjaya! Alhamdulillah bolehlah merasa duduk rumah sendiri sejurus lepas kahwin. So agak mencabar jugak dari segi kewangan sebab terpaksa settle 2 benda besar, nak kahwin + nak renovate rumah. Kami (saya + tunang) beli rumah murah jer end lot, dekat jer dengan rumah parents saya. So rumah tu banyak sangat rosak so kami plan renovate terus rumah tu. Sebelum rumah tu dijual, owner dia bagi sewa jer rumah tu. So korang paham paham sendiri lah bila rumah diberi sewa ni macamane rupa dia. Sangat sangat teruk. Rosak sana sini. Mula mula tengok rumah macam nak nangis sebab teruk sangat. But bila mak abah cakap no worries bila dah renovate akan jadi lawa, so legalah sikit.

So encik tunang berjayalah merealisasikan impian rumah buruk bertukar jd istana kecil. Yeayyyyy! Banyak jugaklah costing renovate rumah ni, tapi encik tunang cakap takpe, dia rela habis duit sebab nak cantikkan rumah kami. Untuk kami duduk selesa juga nanti. Thanks b!Selain daripada cabaran dari segi kewangan, ada juga cabaran lain yang selayaknya disebut sebagai ujian dalam tempoh bertunang :( Seriously banyak sangat sampai ada tahap nak putus tunang dan cancel bridal , photographer blaaaa blaaaa blaaaaa.... sebab rasa masa tu down sgt~ Dalam pada diuji dengan macam macam ujian, ada jugak rezeki yang datang. Bilamana encik tunang dapat kerja yang lagi bagus sekarang. Itu pun dikira rezeki nak kahwin. Flow hubungan kita ni dikira macam turun naik turun naik sekitar tahun ni. Tuhan jer tahu gelora perasaan tak henti henti ni mcmane :(

Now, cuma menghitung hari untuk disatukan :) may Allah ease everything ameeen


No comments: