She is ADILA ...

Thursday, September 8, 2011

Lelaki # Hey Perempuan, kekasih barumu calar keegoanku !


kejamkah aku kalau aku kata dye penipu ?

kejamkah aku kalau aku kata dye pendusta ?

kejamkah aku kalau aku tak pernah percaya apa apa tentang dye ?

dye memang kejam ! tidak terniat sebegitu , tapi begitulah hakikatnya



                                                                                                                      

aku bercakap atas sebab derita .

aku bercakap atas sebab sakit di mata .

aku bercakap atas sebab ketidakjujurannya itu membunuh aku .








kau perlu tahu jujur itu penting .

ikhlas itu nyata .

sayang itu dari zahir sahaja terucap .

tidak pada hati !

dan sebab itu kau kejam ! hancuri hatiku sama seperti yg laen ....







sebab itu aku pilih yg laen .

sebab yg laen itu bahagia , sedangkan kamu itu hanya derita .

sebab yg laen itu nyata , sedangkan kamu itu hanya khayalan .

sebab yg laen itu terbaik , sedangkan kamu tak pernah cuba jadi yg terbaik walhal kamu boleh .

sebab yg laen itu indah , sedangkan kamu hanya perit & pahit saja kenangannya .




           


jangan pernah menyesal jika yg laen itu terhebat .

jangan pernah menyesal jika yg laen itu lebih disayangi .

jangan pernah cuba menyesal dgn ape yg sudah ditakdirkan berlaku .

takdir .. jangan sesekali salahakan takdir.

takdir sudah tentukan yg terhebat , cuma manusia saja alpa mengenainya !


Nota kecik: Hargai insan yg menghargai diri kita semahal mungkin !

No comments: